Diagnoza i terapia integracji sensorycznej (SI)

Diagnoza i terapia integracji sensorycznej (SI)

Diagnoza i terapia integracji sensorycznej (SI)

Przeznaczona jest dla dzieci.

Przeznaczona jest dla dzieci.

Przeznaczona jest dla dzieci.

Diagnoza integracji sensorycznej (SI)

Diagnoza integracji sensorycznej (SI)

Diagnoza integracji sensorycznej (SI)

Polega na ocenie procesów zachodzących w układzie nerwowym dziecka. Rozpoczyna się od wypełnienia kwestionariusza dotyczącego rozwoju dziecka, następnie odbywa się obserwacja i w przypadku dzieci powyżej 4 roku życia wykonywane są specjalistyczne testy.

W jakich sytuacjach warto zapisać dziecko na diagnozę integracji sensorycznej?

W jakich sytuacjach warto zapisać dziecko na diagnozę integracji sensorycznej?

W jakich sytuacjach warto zapisać dziecko na diagnozę integracji sensorycznej?

Gdy występują trudności z:

Gdy występują trudności z:

Gdy występują trudności z:

  • zaśnięciem, wyciszeniem się,

  • jedzeniem,

  • koordynacją ruchową,

  • ubieraniem się,

  • utrzymaniem równowagi,

  • koncentracją uwagi,

  • jazdą samochodem,

  • nadruchliwością,

  • impulsywnością,

  • przytulaniem się,

  • dostosowaniem siły do zadania,

  • opanowywaniem czytania i pisania,

  • zbytnią wrażliwością na dźwięki lub światło,

  • nauką jazdy na rowerze, czy hulajnodze,

  • akceptacją materiałów ubrań, metek,

  • akceptacją sytuacji, że (dziecko) jest brudne,

  • z opanowaniem potrzeby silnych doznań, np.: skoków, szybką jazdę na rowerze, itp.,

  • zabiegami higienicznymi, np. myciem włosów, obcinaniem paznokci,

  • lękiem przed upadkiem, wysokością, odrywaniem nóg od podłogi, np. przy wchodzeniu po schodach,

  • umiejętnościami z zakresu motoryki małej, np. przy wycinaniu, kolorowaniu, lepieniu, itp.

Terapia integracji sensorycznej (SI)

Terapia integracji sensorycznej (SI)

Polega na wspomaganiu procesów sensorycznych, w celu lepszego przetwarzania i reagowania na informacje pochodzące z różnych zmysłów. Terapia, przeznaczona dla dzieci prowadzona jest w formie zabawy. Ćwiczenia SI związane są z ruchem, dotykiem, smakiem, zapachem, wzrokiem i słuchem. Indywidualny dobór ćwiczeń wspomagających funkcjonowanie sensoryczne przyczynia się do poprawy funkcji motorycznych, behawioralnych, emocjonalnych, a także poznawczych.