Diagnoza i terapia neurologopedyczna
Diagnoza i terapia neurologopedyczna
Diagnoza i terapia neurologopedyczna
Przeznaczona jest zarówno dla dzieci, jak i dorosłych
Przeznaczona jest zarówno dla dzieci, jak i dorosłych
Przeznaczona jest zarówno dla dzieci, jak i dorosłych
Diagnoza neurologopedyczna
Diagnoza neurologopedyczna
Diagnoza neurologopedyczna
Ma na celu ocenę budowy i sprawności narządów artykulacyjnych, a także umiejętności językowych. Wykonywana jest przy użyciu standaryzowanych i niestandaryzowanych testów logopedycznych. Poprzedzona jest wnikliwym wywiadem z opiekunem dziecka/ pacjenta lub z samym pacjentem (w zależności od wieku zgłaszanej do nas osoby).
Standaryzowane testy logopedyczne dla dzieci i młodzieży
Standaryzowane testy logopedyczne dla dzieci i młodzieży
Standaryzowane testy logopedyczne dla dla dzieci i młodzieży
Test Rozwoju Językowego- TRJ
Test Rozwoju Językowego- TRJ
Test Rozwoju Językowego- TRJ
Przeznaczony jest dla dzieci w wieku od 4 lat do 8,11 lat. Jest to wystandaryzowane i znormalizowane narzędzie psychometryczne do oceny poziomu rozwoju językowego dzieci. Składa się z sześciu podtestów sprawdzających rozumienie i użycie w mowie czynnej pojedynczych słów, konstrukcji składniowych, odmiany wyrazów oraz rozumienie dłuższych tekstów.
Przeznaczony jest dla dzieci w wieku od 4 lat do 8,11 lat. Jest to wystandaryzowane i znormalizowane narzędzie psychometryczne do oceny poziomu rozwoju językowego dzieci. Składa się z sześciu podtestów sprawdzających rozumienie i użycie w mowie czynnej pojedynczych słów, konstrukcji składniowych, odmiany wyrazów oraz rozumienie dłuższych tekstów.
Test Kompetencji Komunikacyjnej- TKK
Test Kompetencji Komunikacyjnej- TKK
Test Kompetencji Komunikacyjnej- TKK
Przeznaczony jest dla dzieci i młodzieży w wieku od 7 lat do 15,11 lat. Przy jego użyciu logopeda/ neurologopeda dokonuje globalnej oceny kompetencji/ sprawności językowej i komunikacyjnej w obszarze: rozumienia tekstu, zasobu słownika i słowotwórstwa, gramatyki, umiejętności korygowania błędów semantycznych i gramatycznych, tworzenia aktów mowy w sytuacjach oficjalnych i nieoficjalnych, umiejętności konwersacyjnych. Po wykonaniu badania diagnosta wykreśla profil kompetencji komunikacyjnej dziecka, który stanowi podstawę do planowania procesu terapeutycznego.
Przeznaczony jest dla dzieci i młodzieży w wieku od 7 lat do 15,11 lat. Przy jego użyciu logopeda/ neurologopeda dokonuje globalnej oceny kompetencji/ sprawności językowej i komunikacyjnej w obszarze: rozumienia tekstu, zasobu słownika i słowotwórstwa, gramatyki, umiejętności korygowania błędów semantycznych i gramatycznych, tworzenia aktów mowy w sytuacjach oficjalnych i nieoficjalnych, umiejętności konwersacyjnych. Po wykonaniu badania diagnosta wykreśla profil kompetencji komunikacyjnej dziecka, który stanowi podstawę do planowania procesu terapeutycznego.
Terapia neurologopedyczna
Terapia neurologopedyczna
Ma na celu usprawnienie funkcjonowania narządów artykulacyjnych, a także wspomaganie rozwoju mowy i komunikacji. Przeznaczona jest dla dzieci już od pierwszych dni życia, w zakresie podstawowych funkcji prymarnych (oddychania, połykania, jedzenia) i komunikowania się, a także dla dorosłych.
Dla dzieci i młodzieży z:
Dla dzieci i młodzieży z:
Dla dzieci i młodzieży z:
wadami wymowy,
wadami wymowy,
wadami wymowy,
wadami zgryzu,
wadami zgryzu,
wadami zgryzu,
opóźnionym rozwojem mowy,
opóźnionym rozwojem mowy,
opóźnionym rozwojem mowy,
afazją dziecięcą,
afazją dziecięcą,
afazją dziecięcą,
autyzmem,
autyzmem,
autyzmem,
niepełnosprawnością intelektualną,
niepełnosprawnością intelektualną,
niepełnosprawnością intelektualną,
wadami słuchu,
wadami słuchu,
wadami słuchu,
zaburzeniami przetwarzania słuchowego,
zaburzeniami przetwarzania słuchowego,
zaburzeniami przetwarzania słuchowego,
dysfagią,
dysfagią,
dysfagią,
dyzartią,
dyzartią,
dyzartią,
niepłynnością mowy/ jąkaniem,
niepłynnością mowy/ jąkaniem,
niepłynnością mowy/ jąkaniem,
brakiem mowy werbalnej,
brakiem mowy werbalnej,
brakiem mowy werbalnej,
nieprawidłowym napięciem mięśniowym
nieprawidłowym napięciem mięśniowym
nieprawidłowym napięciem mięśniowym
Dla dorosłych i seniorów z:
Dla dorosłych i seniorów z:
Dla dorosłych i seniorów z:
nieprawidłową fazą spoczynkową języka, niewłaściwym połykaniem (np. przy leczeniu ortodontycznym),
nieprawidłową fazą spoczynkową języka, niewłaściwym połykaniem (np. przy leczeniu ortodontycznym),
nieprawidłową fazą spoczynkową języka, niewłaściwym połykaniem (np. przy leczeniu ortodontycznym),
jąkaniem,
jąkaniem,
jąkaniem,
zaburzeniami powstałymi na skutek incydentu neurologicznego (np. po przebytym udarze mózgu),
zaburzeniami powstałymi na skutek incydentu neurologicznego (np. po przebytym udarze mózgu),
zaburzeniami powstałymi na skutek incydentu neurologicznego (np. po przebytym udarze mózgu),
zaburzeniami demencyjnymi,
zaburzeniami demencyjnymi,
zaburzeniami demencyjnymi,
zaburzeniami powstałymi na skutek chorób nowotworowych,
zaburzeniami powstałymi na skutek chorób nowotworowych,
zaburzeniami powstałymi na skutek chorób nowotworowych,
chorobą Alzheimera,
chorobą Alzheimera,
chorobą Alzheimera,
chorobą Parkinsona,
chorobą Parkinsona,
chorobą Parkinsona,
stwardnieniem rozsianym,
stwardnieniem rozsianym,
stwardnieniem rozsianym,
stwardnieniem zanikowym bocznym,
stwardnieniem zanikowym bocznym,
stwardnieniem zanikowym bocznym,
porażeniem/ uszkodzeniem nerwów
porażeniem/ uszkodzeniem nerwów
porażeniem/ uszkodzeniem nerwów